کد مطلب:330922 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:395

مقررات حکومتی کشورهای دیگر
رعـایـت مـقـررات دیگر كشورها، اگر چه واجب نیست و تخلّف از آن گناه نیست ، ولی هرگاه موجب خدشه دار شدن چهره اسلام و جمهوری اسلامی گردد، گناه است .

ا تـوجـه بـه اینكه برادران از طرف جمهوری اسلامی ایران اعزام می شوند، عملكرد آنها بـه عـنـوان نـمـونه مسلمان معتقد در بین مردم آن كشورها تلقی می شود، لازم است برادران سـعـی كـنـنـد هـیـچ گـونـه نـقـطه ضعف یا بهانه تبلیغاتی بر ضد اسلام و مسلمانان و جمهوری اسلامی به دشمن ندهند.

از سوی دیـگر تخـلف از مقـررات كشـورها در نظـر آنـان جـرم محـسوب می شـود و این خـود بهـانه ای بـرای تبـلیغ بر ضـد اسـلام است .

در كـشـوری ، قانون یا مقررات و رسوم آنجا مخالف شرع باشد، در آن صورت رعایت آن حـرام اسـت (مـثـل ایـنـكـه در ضـیـافـتـهـای دولتـی كـه بـه افـتـخـار هـیـاءتـی تـشـكـیـل می شود نوشیدن مشروب ازجمله آن مراسم باشد. همان گونه كه گذشت ، نشستن سر سفره ای كه درآن سفره مشروب می نوشند حرام است) .

ری هـیـچ گونه ذبحی ، در سطح شهرها واقع نمی شود، برادران نباید به خاطر اینكه گـوشـت حـلال تـهـیه كنند، در سطح شهر ذبحی انـجام دهـند. تا بهـانه بـرای تبـلیغات ســـوء آنـان شـــود، البـــتـه ایـن بـــدان مـعـنـا نـیـسـت كـــه اگـر گـــوشـت حـلال پیدا نكـردند، از گوشـتهای حرام استفاده كنند.

گـر چه در كشور ما مرسوم است كه به هنگام برگشتن مسافر از سفر مهم ، قربـانی می كـــنـند. یا در روز عید قـربان ، قـربانی كـردن مستحب است . ولی در دیگركشورهاكه این گونه كارها خلاف تلقّی می شود، نباید انجام داد.

رعایت قوانین اجتماعی از قبیل پرداخت بهای مصرف آب و برق و استفاده ازتلفن لازم است ، ولی تـخـلف از پرداخت عوارض ، حرام نیست ؛ امّا هرگاه موجب خدشه دارشدن چهره اسلام و جمهوری اسلامی گردد، گناه است